maxinewz.hu
Keresés
Menü megnyitás
Borítókép:  Profimedia/illusztráció
Maxinewz

A falnak vannak olyan darabjai, amelyek az évszázadok alatt semmit nem változtak.

A kínai nagy fal lenyűgöző és misztikus, célja pedig a védelem volt az idegen behatolók ellen, egyben pedig az is, hogy megvédje a Selyemút kereskedelmét. 

A kínai nagy fal az emberiség egyik legimpozánsabb és legcsodálatosabb építménye, amely 21 ezer kilométer hosszan kanyarog Kína északi részén. Korábban amúgy sor került arra is, hogy a világ hét legújabb csodáját összegezzék, és ekkor bizony többek között a római Colosseum vagy éppen a Tádzs Mahal mellett Kína ikonikus építménye is helyet kapott a ezen a listán.

Nem kérdéses, hogy ott volt a helye. 

Később pedig felkerült az Unesco világörökségi területeket tartalmazó lajstromára is.

Ám sokan nem tudják, hogy bizony a kínai nagy falnak bizony nagyon sok olyan része van, amelyet ember még alig látott. Hiszen a megközelíthetetlen helyeken vannak, már ahhoz is nagy munka kell, hogy elérjék az erdőkből ezeket a területeket. Nem is csoda, hogy alig indulnak neki a turisták.

A turisták általában Pekingből indulnak a fal azon szakaszahoz, amelyeket gyönyörűen felújítottak. Ám nagyon sok szakasz van, amely még olyan állapotban látszódik, ahogy azt megépítették nagyon régen.

Ilyen a Jiankou-szakasz, amely 20 kilométer hosszan kanyarog a hegységekben, és bizony nagyon elüt a fal többi részétől. Itt nincsenek szuvenírboltok, és semmiféle olyan attrakció, amely azonnal vonzza  a turistákat, akik laza kényelemben szeretnék eltölteni a kirándulást. A fal ezen részéhez 45 percet kell gyalogolni a hegy aljáról, hogy elérjük a csúcsot, ahol a lankákon kanyarog a régi fal.

Itt a közelmúltig nem volt felújítás, ez a szakasz pedig az 1500-as és 1600-as években épült, és érintetlen maradt hosszú évszázadokig. Voltak olyan tornyok is, amelyek szinte felismerhetetlenek lettek mára, ráadásul a fák és a bokrok is felnyomultak a falra, így inkább tűnik már egy erdővel borított útnak. A fal megmászása pedig egyre veszélyesebbé vált, így végül a felújítás mellett döntöttek.

Így néz ki a több száz éve érintetlen szakasz:

(Forrás: BBC Travel)