A Manci és a Böske hídra is nagy szükség volt, de egy jégzajlás majdnem elpusztította mindekttőt.
A második világháború számos tragédiája közül az egyik 1944. november 4-én, a szombati csúcsforgalom idején történt. Ezen a napon összeomlott a Margit híd Pesttől a Margit-szigetig terjedő hídszakasza, közel 600 ember vesztette életét, közöttük a háromszoros olimpiai bajnok vívó, Kabos Endre is.
A tragédia után néhány hónappal, 1945. január 18-án hajnalban a németek megadták a kegyelemdöfést a hídnak, a megmaradt budai részt is felrobbantották. Az azonnali újjáépítésről szó sem lehetett, nagyobb baja is volt akkor éppen az országnak.
Budapest ostroma után az épen maradt mederpilléreken fajármokra szerelt kis kábelhidat építettek, amely gáz- és postai vezetékeket hordozott. A folyó egy másik szakaszán, az eredeti híd roncsai mellett a Vörös Hadsereg húzott fel egy facölöp hidat 1945 áprilisában, amit a következő télen elvitt a jégzajlás. A dunai átkelés azonban létszükséglet volt, így 1946 tavaszára a cölöphíd helyén pontonhíd épült, amit a köznyelv Mancinak nevezett el.
A Manci híd 2,2 méter széles kocsiútból és két 1 méteres járdából állt, órarend szerint lehetett átkelni rajta. Több mint két év után az új Margit hidat a Ganz gyár tervei alapján megépítették meg, így Manci feleslegessé vált és elbontották.
1945 januárjában a német hadsereg, a háború biztos elvesztésének tudatában, Budapestről kivonulva négy nap alatt felrobbantotta a Petőfi, a Szabadság, az Erzsébet, a Lánc- és a Margit hidakat.
A Budáról Pestre való átkelést azonban biztosítani kellett valahogy, ezért romházakból és roncsokból kitermelt vasszerkezettel megerősített közúti pontonhidat építettek, amelynek a parthoz kapcsolódó, 30 méteres hídszakasza a vízállásnak megfelelően mozgott.
A hidat 1945. november 18-án nyitották meg a forgalom előtt, és az átkelésért hálás tömeg a közelben látható Erzsébet híd romjai miatt Böske néven emlegette.
Az 1946-os zord tél és a jégzajlás Böskét sem kímélte, jelentős károkat szenvedett, de helyre pofozták. 1949. november 20-án bontották csakle, de mintegy jövőbe mutató újrahasznosítási módszerként, a Boráros térnél újra összeszerelték, ahol a Petőfi híd 1952. november 25-i átadásáig látta el feladatát.
Az alábbi videó korabeli fényképek alapján készült, amely a régi Erzsébet híd építését, romjait, majd az újjáépítés momentumait mutatja be: