Magyarország leghosszabb hídja 1872 méteren át autózható és több mint 40 milliárd forintba került.
Magyarországon számos híd épült az elmúlt évtizedekben, ezek jelentős részét autóval is átszelhetjük, de néhányon csak vonattal vagy kerékpárral, esetleg gyalog lehet közlekedni.
Budapest leghosszabb hídja már nem az Árpád híd, hanem a 2008-ban átadott Megyeri híd, amely a Duna felett épült, Újpestet köti össze Budakalásszal a Szentendrei-szigeten keresztül. Valójában 5 híd (9 hídszerkezet) együttese, összesen 1861 méter hosszú.
Bár sokan szerették volna, a hídnak környezetvédelmi okokból nem épült lejárója a Szentendrei-szigetre. A környék ugyanis Budapest fő ivóvíztermelő bázisa, és az esetleges szigeti forgalom súlyosan veszélyeztetné az egészséges víz termelését, valamint a szigeten élő különleges növényfajokat.
A Megyeri híd megépítését 13 évig tartó tervező munka előzte meg és két év alatt épült fel. Emlékezetes volt a híd próbaterhelése 2008. augusztus 22–24. éjjelein, amikor összesen 42, egyenként mintegy 43 tonna össztömegű, homokkal megrakott teherautó hajtott fel az építményre.
A Kőröshegyi völgyhíd ma Magyarország leghosszabb hídja, és egyben Közép-Európa legnagyobb viaduktja. A Balaton déli partjával párhuzamosan, a Somogy vármegyei Zamárdi és Balatonszárszó között fut, Kőröshegy déli szomszédságában. Biztonsági okokból nincs rajta leállósáv és magas korlát veszi körül, így nem alkalmas arra, hogy az autóban ülve a balatoni panorámában gyönyörködjünk. Az 1872 méteres hidat 2007. augusztus 8-án adták át a forgalomnak.
A Megyeri híd megépítése sokak részéről felháborodást keltett annak idején, de erről csak utólag számoltak be, megakadályozni senki sem tudta a kivitelezést. Az Index az átadás napján azt írta:
„A híd alatt az ember elbizonytalanodik, mintha az érdi lejtőn nagyobb szintkülönbséggel küzdene meg a sztráda, mint amit az új híd felold. Ugyanakkor büszkeség is áthatja az embert, ha ekkorát tudunk építeni, miért ne mutassuk meg a világnak? A piramisok is szeretetreméltóak, pedig azok értelme se világos első látásra.”
Kétségtelen, hogy kiemelten drága beruházásról van szó.
A három év alatt épült völgyhíd költsége 41,5 milliárd forint volt a 2007-es árakon számítva. Ha az infláció alakulását nézzük, akkor jelenleg éppen ennek az összegnek a kétszeresével számolhatnánk.
Az ország legnagyobb hídjának megépítéséről készült egy látványos timelapse videó is: