maxinewz.hu
Keresés
Menü megnyitás
Borítókép:  Pixabay

Számtalan trükkel képesek rávenni téged a pénztárcád megnyitására, és gyakran ezzel nem is szembesülsz tudatosan. Mostantól talán igen.

A hatalmas üzletláncok rengeteg ismerettel rendelkeznek a vásárlóikról, és számos olyan trükk van a tarsolyukban, amelyekkel még nagyobb költésre képesek ösztönözni őket. Ez a magyarok számára viszonylag újdonság, hiszen a rendszerváltás előtt nem voltunk hozzászokva ezekhez a „manipulációkhoz”.

Éppen ezért érdekes és értékes számunkra minden olyan információ, amely bennfentesektől származik. Nemrég a Magyarországon is jelen lévő német Lidl diszkontlánc egyik alkalmazottja egy Netflix-dokumentumfilmben elárulta, hogyan veszik rá a vásárlókat arra, hogy

a tervezettnél többet költsenek a boltokban.

A The Sun című lap által idézett beszélgetésből ügyes trükkök garmadája sejlik elénk. Az egyik ilyen, hogy a kosarakat kerekekkel szerelik fel, ami nyilvánvalóan megkönnyíti a polcsorok közötti keresgélést, és azt a képzetet kelti bennünk, hogy még alig pakoltuk meg valamivel.

Okos húzás, de már a magyarok is kiismerték azt, amit az angolok így hívnak: eye level is buy level. Vagyis a szemmagasságban elhelyezett cikkek a legkelendőbbek, hajlamosabbak vagyunk azokat választani, még akkor is, ha az olcsóbbakért kicsit pipiskednünk kellene, vagy éppen lehajolni.

Érdekes és kissé zavaró megoldás az is, hova helyezik a boltok az árcédulákat. Ösztönösen a termékek alatt szoktuk keresni azokat, sok lánc éppen ezért a felülre helyezést részesíti előnyben. Így könnyen összezavarodhatunk, alacsonyabb árat feltételezünk egy adott cikknek, és máris drágábban vásároltunk.

Bármennyire meglepő, a gyors kasszanyitások is azt szolgálják, hogy a vevők többet költsenek. Ha ugyanis sokáig toporgunk tétlenül egy helyben, könnyen meggondolhatjuk magunkat, és visszahelyezhetünk egy-két árucikket a polcra, ha nincs feltétlenül szükségünk rájuk.

Az elvárás egyébként 30 beolvasott tétel percenként a kasszáknál, amit a fiatalabb vásárlóknak is nehezebb követniük a visszapakoláskor. Nem véletlen az sem, hogy a pékséget a bejárathoz közel helyezik el, annak illata ugyanis rögtön vásárlásra csábítja az éhes betérőket.

10 trükk, hogyan vásárolhatunk olcsóbban egy diszkontban: